ΝΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Αναρχικές ιστορίες για γάτους και σκύλους



Ήταν καλοκαίρι 1990 νομίζω και …
Ζούσε ακόμη ο μακαρίτης ο Μάνος ο Δαρζέντας και ήμουν παντρεμένη με τον Παύλο τον Κοτσώνη τότε μικρούλα ακόμη μόλις 26 ετών. Με το Μάνο μας συνέδεε ισχυρή σχέση καθώς ανήκαμε στο λόμπι των γατόφιλων του ΣτΕ. Ο Μάνος αγαπούσε τις γάτες και εγώ είχα τότε το διάσημο γάτο Φυρίκο. Εγώ αγαπούσα  βέβαια και τους σκύλους αλλά δεν το ομολογούσα ούτε στο Μάνο ούτε στην Τσαμπάση…
Θέλει να δει ο Μανιτάκης την Ελένη είπε ο Δαρζέντας (μέλος τότε του ΑΠΘ αλλά και του ΣτΕ)  στον Παύλο  επειγόντως !
Μα γιατί? Δεν τον ξέρω δεν με ξέρει ! τι με θέλει αυτός ο κύριος αναρωτιέμαι! Γκρινιάζω στον Παύλο για το ΣτΕ και ...
Ο Μάνος με σωφρονίζει! Δεν μπορείς να αρνηθείς !
Η αφεντιά μου μόλις είχε βρει την πρώτη της δουλειά στην Ελλάδα και το να πάρω άδεια ήταν αδιανόητο.
Την Παρασκευή είπε ο Μάνος στις 7 στο γραφείο του Μανιτάκη στο ΑΠΘ!
Ζήτησα άδεια δύο ώρες και πήγαμε χωρίς στάση στο γραφείο του καθηγητή που μόλις είχε αναρρώσει όμως μας είπε τότε από σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Χώρος διόλου ζηλευτός και εγώ εντελώς αμήχανη στις παραινέσεις του:
Δουλεύεις πολύ και θα αρρωστήσεις σαν εμένα! Μου είπε
Μετά μου δήλωσε απερίφραστα ότι δεν θα πρέπει να σκέπτομαι να είμαι υποψήφια στη θέση που έχει προετοιμάσει για την «δική του» Ιφιγένεια Καμτσίδου !
Ποια θέση? Ρώτησα έκπληκτη!
Αυτή για την οποία ετοιμάζεις το δεύτερο βιβλίο σου παιδί μου!
Εγώ? Μα εγώ δεν ξέρω τίποτε! Μόλις έπιασα δουλειά στην Αθήνα και ούτε που σκέπτομαι να έρθω στη Θεσσαλονίκη!
Να μην το σκέφτεσαι ! επέμεινε.
Έφυγα από το γραφείο του θυμωμένη και τρέχοντας έφτασα στο λιμάνι. Τρέχοντας και κλαίγοντας.
Ο Παύλος  με βρήκε γεμάτος αγωνία ώρες μετά. Εποχές προ κινητών τηλεφώνων. Πήρε μπροστά μου από ένα θάλαμο το Μάνο το Δαρζέντα και τον ρώτησε τι ήταν πάλι αυτό.
Να ρωτήσετε το Σκουρή! Απάντησε ο Δαρζέντας. Θα σας πει αυτός.
Έξαλλη πέρασα τη νύχτα βρίζοντας το έρημο πρώην σύζυγό μου για τον επαγγελματικό του κύκλο που με καψόνιζε κατά τον τρόπο αυτό.
Την επόμενη ημέρα γνωρίσαμε και τον Σκουρή (το Βασίλη) ο οποίος μετά από συζήτηση για το θέμα με παρότρυνε να βάλω αμέσως υποψηφιότητα στη θέση αυτή. Λίγο καιρό μετά και αφού το γεγονός διαδόθηκε στα κατάλληλα αυτιά και ο Ευάγγελος Βενιζέλος.  Χωρίς να με ξέρουν και φυσικά χωρίς να με εκτιμούν. 
Φυσικά δεν έβαλα υποψηφιότητα. Ούτε που το σκέφθηκα άλλωστε.
Μέχρι σήμερα μάλιστα δεν την έχω γνωρίσει αυτή την κυρία που βεβαίως εξελέγη στη θέση που προκηρύχθηκε κάποτε και πιθανότατα δεν έχει ιδέα για τη συγκεκριμένη καλοκαιρινή βραδυά.
Την ιστορία αυτή διηγούμαι όλα αυτά τα χρόνια για να εξηγήσω πώς μία φοιτήτρια που διάβαζε και έγραφε ξεκίνησε να κερδίζει χρήματα. Πάντα χρεώνω στον Μανιτάκη αυτή μου τη στροφή της μοίρας.
Ο Μάνος δεν ζει πια. Ο Μανιτάκης αφού έγινε υπουργός πρυτανεύει στην Κύπρο. Οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές της μικρής προσωπικής μου ιστορίας αφού διαφώνησαν έντονα στο ακαδημαϊκό πεδίο αν και όχι για επιστημονικά ζητήματα τα βρήκαν μετά γέρασαν και δεν ξέρω ακριβώς τι έγινε!

Δεν ξέρω αν η Ιφιγένεια Καμτσίδου ευτύχισε ιδιαίτερα από τη δική της μοίρα και πώς η επιστήμη της αντιγύρισε τη σοβαρότητα που έδειξε τα χρόνια που ακολούθησαν. Και τη σεμνότητα πρέπει να πω. Ούτε δικό της περιοδικό, ούτε συνταγματική συμμετοχή στα πεπραγμένα της «εποχής των συνταγματολόγων».
Δε θα ξεχάσω όμως ποτέ εκείνη την τρεχάλα προς τη θάλασσα! Τη γεμάτη δάκρυα και οργή.
Κατουριόμουν κιόλας νομίζω μετά από το ταξίδι τόσων ορών χωρίς στάση.
............................

Σήμερα έχω τρία σκυλιά και μία γάτα. Εχω και ένα ζόρικο γιό.Ισως το μόνο κοινό μας σημείο είναι η αγάπη για τα ζώα και τη εμμονή να ανήκουμε στο φαντασιακό λόμπι των γατοσκυλόφιλων όπου πρυτανεύει ο γάτος Φυρίκος και ακολουθεί στην Κοσμητεία ο σκύλος Βόλφ.
Είμαι βέβαιη ότι ο Φυρίκος κάθεται κοντά στο Μάνο και συζητούν τρώγοντας μαριδάκι από τη Σαντορίνη που τόσο αγαπούσε.

Η κυρία Καμτσίδου έγινε μια ιδιαίτερα αγαπητή στα παιδιά καθηγήτρια όπως μου λένε διάφοροι νέοι δικηγόροι στο γραφείο.
 Κατά τις πρόσφατες ειδήσεις:

"Ανέλαβε την Τετάρτη τα καθήκοντά της η νέα πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, Ιφιγένεια Καμτσίδου, η οποία είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η κ. Καμτσίδου ανέλαβε καθήκοντά παρουσία του υπουργού Εσωτερικών Νίκου Βούτση και του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργου Κατρούγκαλου.
Η κ. Καμτσίδου, με μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία, έχει αναγορευτεί διδάκτορας Συνταγματικού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο Paris X-Nanterre και, μεταξύ άλλων, έχει δημοσιεύσει μονογραφίες και μελέτες που επικεντρώνονται σε ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας των θεσμών και προστασίας των συνταγματικών δικαιωμάτων".

Δεν γνωρίζω αν έχει γάτα ή σκύλο.
Το δίχως άλλο αυτή την ιστορία δεν την ξέρει και γιατί τάχα?


Δεν υπάρχουν σχόλια: